Со измените во предметот Општество за второ одделение, учениците ќе учат како да ги препознаваат различните компоненти на родовиот, етнички и национален идентитет, како да се справуваат и да ги препознаваат емоциите.
Овој нов концепт веќе на големо се толкува како скандалозен. Многу од родителите, па дури и социолозите се прашуваат дали новите наставни програми за второ одделение се соодветно прилагодени за возраста на учениците?
Социологот Илија Ацески за „Канал 5“ појаснува дека поимите „идентитет“ и „национална припадност“ така како што сега се наведени за изучување во програмите тешко би ги разбрале деца од 7-годишна возраст. Додава дека генерално програмата е премногу широка и сеопфатна, а многу содржини од наставата за второодделенците се повторува и кај петтоодделенците, за што, како што вели, се потребни итни измени.
Револтирани граѓани своето незадоволство масовно го изразуваат и на социјалните мрежи.
„Поради имплементација на контраверзната „концепција за основно образование“ на Царовска, децата од 2-ро и 5-то одделение ќе останат без учебници најрано до Октомври, а веројатно и до нова година. Зошто? За да немате „црно на бело“ увид што им предаваат наставниците на вашите деца за нивниот сопствен идентитет (родов, етнички, национален итн). Наставната програма е тука, одамна преведена од соросоидните лгбт-организации. Наставниците ќе имаат скрипти и насоки и ќе предаваат според нив, но вие родители нема да имате увид, затоа што сето ова наменски и со умисла се прави зад ваш грб“, коментира еден од членовите на популарната група на „Фејсбук“ наречена „Учебници и настава мора да има“.
Тој потсетува дека пред две години повеќе организации ја барале наставната програма по сеопфатно сексуално образование, а тогашната министерка за образобвание Царовска упорно не ја давала со изговор дека сè уште нема учебник и покрај тоа што наставата веќе си терала во четири основни училишта.
Ј.П.
* Текстот не смее да биде превземан без дозвола на редакцијата на МАСТИЛО